Pomóż teraz

W całej Polsce trwa kampania XIV Dnia Papieskiego!

Piątek, 10 Październik 2014 12:19:13
Dla mediów » Informacje prasowe » W całej Polsce trwa kampania XIV Dnia Papieskiego!

Warszawa, 10 października 2014

W całej Polsce trwa kampania XIV Dnia Papieskiego!

Trwa ogólnopolska multimedialna kampania społeczna promującą XIV Dzień Papieski, organizowana przez Fundację Świętego Mikołaja wspólnie z Fundacją „Dzieło Nowego Tysiąclecia”. Wydarzenie odbędzie się 12 października – w niedzielę poprzedzającą rocznicę wyboru Karola Wojtyły na papieża. Kampania Dnia Papieskiego ma na celu rozpowszechnianie myśli Papieża-Polaka oraz promocję hasła „Jan Paweł II – Świętymi Bądźcie”. Jak co roku, w czasie obchodów zbierane są fundusze na rzecz programu stypendialnego dla ubogiej i zdolnej młodzieży z terenów wiejskich, prowadzonego przez Fundację „Dzieło Nowego Tysiąclecia”.

W tym roku główne obchody XIV Dnia Papieskiego zaplanowane są na 11 i 12 października. Centralnym elementem będzie koncert dziękczynny na warszawskim Ursynowie. W ramach obchodów odbędą się także: msze święte, czuwania modlitewne w łączności z Ojcem Świętym Franciszkiem, seminaria naukowe, panele dyskusyjne, koncerty oraz liczne wydarzenia kulturalne i sportowe.


Za pozyskanie mediów na rzecz kampanii XIV Dnia Papieskiego odpowiadają: dom mediowy Starcom Fundacja Świętego Mikołaja. Większość prac przy organizacji kampanii – podobnie jak udostępnienie powierzchni reklamowej na jej potrzeby – wykonywana jest bezpłatnie. Fundacja Świętego Mikołaja wspiera organizację kampanii Dnia Papieskiego od 2005 roku. W tegorocznej edycji w największych miastach Polski wykorzystanych zostanie łącznie prawie 170 billboardów i 300 citylightów. Patronat medialny nad XIV Dniem Papieskim objęły Telewizja Polska, Polskie Radio i Tygodnik Katolicki „Niedziela”.


„W roku kanonizacji naszego Wielkiego Rodaka Dzień Papieski ma wyjątkowy wymiar. Cel kampanii Dnia Papieskiego stanowi pomoc w budowaniu żywego pomnika Jana Pawła II, którym jest młodzież. Zgromadzone środki zostaną przekazane na stypendia dla zdolnych uczniów z ubogich rodzin, pochodzących z małych miast i terenów wiejskich. Liczymy na to, że przykład postawy Papieża-Polaka skłoni nas do niesienia pomocy tym osobom, których potrzeb możemy na co dzień nie dostrzegać” – mówi Kinga Najkowska, koordynator z Fundacji Świętego Mikołaja.

 

Film reklamowy XIV Dnia Papieskiego wyemitują telewizje: Focus TV, Polsat, TV Republika oraz właściciele nośników LCD w komunikacji miejskiej oraz galeriach handlowych w kilku miastach Polski.

 

Kampania reklamowa obejmie także ponad 40 tytułów prasowych, m. in.: „Dobre rady”, „Don Bosco”, „Echo katolickie”, „eSPe”, „Flesz”, „Forum”, „Fronda”, „Gazeta Goleniowska”, „Gazeta Ostrowiecka”, "Gazeta Wyborcza", „Głos Wągrowiecki”, „Gość Niedzielny”, „Idziemy”, „Joy”, „List”, „Lokalna”, „Mazowieckie To i Owo”, "Metro", „M jak mama”, „Naj”, „Nakielski Czas”, „Nasza historia”, „Na żywo”, „Nowiny Raciborskie”, „Nowiny Wodzisławskie", „Pani domu”, „Party”, „Polityka”, „Poradnik domowy”, „Przewodnik Katolicki”, „Rewia”, „Różaniec”, „Rzeczpospolita”, „Sens”, „Słowo Regionu”, „Sztafeta”, „Tina”, „Tygodnik Nowodworski”, „Tygodnik Powszechny”, „Tygodnik Pułtuski”, „Tygodnik Rybnicki”, „Viva”, „Więź”, „W drodze", „Życie Żyrardowa”.

 

Reklamę radiową będzie zaś można usłyszeć na antenach radiostacji: Anioł Beskidów, Katolickie Radio Fiat, Katolickie Radio Płock, Katolickie Radio Podlasie, Katolickie Radio VIA, Katolickie Radio Zamość, Plus Radom, Radio Emaus, Radio eM,  Radio eR, Radio Głos, Radio „Jasna Góra”, Radio KRC, Radio Nadzieja, Radio Niepokalanów, Radio Plus, Radio RDN Małopolska, Radio Rodzina, Radio Victoria, Radio Warszawa.

 

Uzupełnieniem działań reklamowych będzie promocja w internecie na portalach: Autostuff.pl, Babyonline.pl, Fora.pl, Gazeta.pl, Gosc.pl, Interia.pl, Milionkobiet.pl, MjakMama24.pl, Niania.pl, Polki.pl, Radioemaus.pl, Radioplus.com.pl, Radiovia.com.pl, Radiowarszawa.com.pl, Radiownet.pl, Radiozamosc.pl, Rebelya, Salon24.pl, TVN.pl, Voyage.pl, Zeberka.pl, Zwierciadło.pl.

 

Kampanii towarzyszy akcja SMS-owa, z której dochód wspiera fundusz stypendialny Fundacji „Dzieło Nowego Tysiąclecia” . W dniach od 15 września do 31 października wysyłając SMS o treści „Pomoc” pod numer 74 265 (koszt 4,92 zł z VAT) lub dzwoniąc pod numer 704 40 7401 (koszt 4,99 zł z VAT) można dofinansować stypendia dla zdolnej i ubogiej młodzieży.

 

Pomocą w ramach programu stypendialnego Fundacji „Dzieło Nowego Tysiąclecia” objętych jest 2500 młodych osób z całej Polski. Wsparcie przeznaczone jest dla uczniów, którzy osiągają wysokie wyniki w nauce – średnią ocen na poziomie minimum 4,8 – a przy tym pochodzą z miejscowości do 20 tys. mieszkańców i znajdują się w trudnej sytuacji finansowej. Fundację „Dzieło Nowego Tysiąclecia” można wspierać także przez cały rok za pośrednictwem strony internetowej www.dzielo.pl. Klikając w zakładkę „Pomóż!”, w prosty sposób można wykonać przelew internetowy zarówno z kraju, jak i z zagranicy.

 

Fundacja Dzieło Nowego Tysiąclecia powstała w 2000 roku jako organizacja, której działalność ma upamiętniać pontyfikat świętego Jana Pawła II przez szerzenie nauczania Papieża i wspieranie określonych przedsięwzięć społecznych, głównie w dziedzinie edukacji i kultury. Fundacja organizuje Dzień Papieski, przyznaje nagrody TOTUS, prowadzi program stypendialny dla młodzieży w wieku szkolnym, organizuje też Konkurs Akademicki w którym nagrodą jest indeks na studia dziennikarskie. Dzięki zbiórkom funduszy, stypendia otrzymuje w tej chwili 2500 osób.

 

Pobierz informację prasową w pdf

Newsletter

Pozostań z nami w kontacie!
Zapisz

Fundacja
Świętego
Mikołaja