Pomóż teraz

Rusza IX edycja kampanii społecznej „Grunt to rodzina”!

Środa, 5 Grudzień 2012 08:26:40
Dla mediów » Informacje prasowe » Rusza IX edycja kampanii społecznej „Grunt to rodzina”!

Fundacja Świętego Mikołaja – organizator i koordynator ponad kilkudziesięciu ważnych, ogólnopolskich kampanii społecznych – oficjalnie zainaugurowała IX edycję programu na rzecz wspierania rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych: „Grunt to rodzina”. Jak co roku w ramach akcji przeprowadzona zostanie zbiórka pieniędzy na Fundusz Edukacyjny, z którego środki zostaną w całości przeznaczone na realizację przedsięwzięć edukacyjnych i rehabilitacyjnych dla podopiecznych tych rodzin.

Fundacja Świętego Mikołaja przygotowała kilka akcji wspierających kampanię „Grunt to rodzina”. Już 6 grudnia – wraz z oficjalnym startem tegorocznej edycji programu – zapraszamy do zgłaszania kandydatur do Nagrody św. Mikołaja. Wyróżnienia zostaną przyznane w grudniu 2013 roku organizacjom i osobom, które w okresie od 1 września 2012 r. do 30 sierpnia 2013 r. w sposób mądry i potrzebny zaangażowały się w działalność charytatywną, realizując ideę wyobraźni miłosierdzia, o której w swoim nauczaniu wielokrotnie wspominał papież Jan Paweł II. Ponadto, w czasie tegorocznej kampanii „Grunt to rodzina”, Fundacja zorganizuje aukcję przedmiotów podarowanych przez znane osoby. Licytacja odbędzie się 22 grudnia w programie „Pytanie na śniadanie” na antenie TVP2.


Do wspierania kampanii włączyli się również partnerzy komercyjni:


  • Frito-Lay Pepsi Co – producent m.in. chipsów marki Lay’s – postanowił wesprzeć charytatywnie Fundację Świętego Mikołaja. Nowy konkurs „Skomiksuj Ziemniaka, wspomóż dzieciaka” ruszył 26 listopada. Każde zgłoszenie przyczynia się do powiększenia kwoty, jaka zostanie przekazana na rzecz Funduszu Edukacyjnego dla rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych. Więcej szczegółów na stronie www.mikolaj.org.pl.
  • Serwis internetowy Garneczki.pl – sklep oferujący elementy wyposażenia kuchni – przeznaczy 1 zł z każdego zamówienia złożonego do dnia 22 grudnia na Fundusz Edukacyjny. Akcja będzie trwała zarówno na stronie sklepu www.garneczki.pl i w serwisie Allegro.

 

„Pierwsza edycja kampanii „Grunt to rodzina” wystartowała w grudniu 2004 roku. Od tego czasu Fundacja Świętego Mikołaja z sukcesem przeprowadziła osiem kolejnych odsłon. Rzadko kiedy zdarza się, że akcja społeczna trwa tak długo i cieszy się tak dużym zainteresowaniem mediów. Dzieje się tak dlatego, że problem niedofinansowania i promocji rodzinnych domów dziecka oraz rodzin zastępczych jest ciągle społecznie ważny. Widzimy w jak trudnej sytuacji materialnej znajdują się ludzie, którzy pragną poświęcić swoje życie dla dobrego wychowania następnych pokoleń. Kampania „Grunt to rodzina” jest i będzie stale potrzebna, by rozbudzać świadomość Polaków. Każdego roku chcemy podkreślać, że rodzinny dom dziecka czy rodzina zastępcza dają młodym ludziom namiastkę prawdziwej rodziny. O wiele bardziej „rodzinnej” niż najlepszy nawet zakład opiekuńczy. W nadchodzące Święta Bożego Narodzenia prosimy więc wszystkich ludzi dobrej woli o chwilę refleksji nad sytuacją rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych oraz zachęcamy do udzielenia im pomocy za pośrednictwem naszych zbiórek i licytacji” – powiedziała Kinga Najkowska, koordynator kampanii „Grunt to rodzina” z Fundacji Świętego Mikołaja.

 

 

Kampania „Grunt to rodzina” realizowana jest od 2004 roku. W ciągu ośmiu lat działalności Funduszu Edukacyjnego, Fundacja Świętego Mikołaja wsparła łącznie około 1020 przedsięwzięć na kwotę ponad 6 mln zł. W ten sposób objęła pomocą już ponad 5500 dzieci. W roku 2011 Fundacja Świętego Mikołaja zebrała 1,18 mln zł, z czego 410 tys. zł przeznaczono na wyjazdy edukacyjne, a 770 tys. zł na przedsięwzięcia edukacyjne, rehabilitacyjne oraz zakup sprzętu komputerowego.

Celem programu „Grunt to rodzina” jest propagowanie rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych oraz przełamywanie stereotypów i barier, które utrudniają powstawanie nowych placówek tego typu. To ważne społeczne zadanie, ponieważ – według danych Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej – spośród prawie 30 tys. wychowanków przebywających w polskich domach dziecka zaledwie 8,1% mieszka w domach rodzinnych. A to właśnie dzięki tym placówkom mają oni szansę na szczęśliwe dzieciństwo.

 

Bariery, które napotykają dzieci z rodzinnych domów dziecka znajdują potwierdzenie w liczbach. Aż 58% dzieci trafiających do rodzinnych domów dziecka ma niższe szanse edukacyjne niż ich rówieśnicy.

 

  • Głównymi przyczynami, które powodują niższe szanse dzieci (według wskazań opiekunów) są:

      - opóźnienia rozwojowe (65% dzieci)

      - opóźnienia edukacyjne (14%)

      - zaniżona samoocena (11%)

  • 82% opiekunów podkreśla, że nie posiada środków na wysłanie dzieci na wakacje, a 36% wskazuje problem niedoboru środków finansowych na dodatkową naukę dla dzieci.


W kampanii „Grunt to rodzina” wykorzystywane są wszystkie możliwe kanały komunikacji medialnej: prasa, radio, telewizja, Internet i social media. Ponadto, akcja wspierana jest przez reklamę zewnętrzną: billboardy oraz plakaty w komunikacji miejskiej w głównych miastach Polski. Wszystkie powierzchnie reklamowe udostępniane są bez opłaty. Koordynację kampanii bezpłatnie wspiera ZenithOptimedia Group. Patronem medialnym akcji jest TVP2. Dotychczas do kampanii włączyły się telewizje: kanały grupy AtMedia, kanały Discovery Network Europa, TVN, TVN7, TVN Style, TVN Meteo, TVN Turbo, TVP 1, TVP 2, TVP INFO, tytuły prasowe: Gazeta Farmaceutyczna, Gazeta Lubuska, Gazeta Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Gazeta Olsztyńska, Gazeta Współczesna, Głos Dziennik Pomorza, Gość Niedzielny, Farmacja i ja, Kurier Poranny, List, Metropolis, Moda na zdrowie, Networld, Nowiny, PC World, Przewodnik Katolicki, Puls Biznesu, Teraz Białystok, Wprost, Znak, Zwierciadło, a także portale internetowe: gosc.pl, filmweb.pl, interia.pl, niedziela.pl, o2.pl, pracuj.pl, tvn.pl, wiara.wm.pl, wdrodze.pl, witryny: Advice, Arbo, AtMedia, Edinet, Evolution Media, IDM, Mediów Regionalnych Polska Presse oraz społeczności fotka.pl i szafa.pl. Plakaty kampanii będą eksponowane m.in.: w komunikacji miejskiej w Białymstoku, Gdańsku, Grudziądzu, Koszalinie, Radomiu, Siedlcach, Sosnowcu, Warszawie i 15 innych miastach. 

Fundusz Edukacyjny można wesprzeć wysyłając SMS o treści „Pomoc” na nr 7545 (koszt 6,15 zł z VAT). Operatorzy telefonii komórkowych wspierają akcję i przekazują całkowity dochód na jej cel. Przyjmowane są również darowizny na konto Funduszu Edukacyjnego: 40 1440 1387 0000 0000 1092 6572.

POBIERZ INORMACJĘ PRASOWĄ W PDF

POBIERZ INFORMACJĘ PRASOWĄ w DOC

 

Informacje o Fundacji Świętego Mikołaja:

Fundacja Świętego Mikołaja od ponad jedenastu lat organizuje społeczne i kulturalne kampanie reklamowe. Najważniejsze akcje organizacji to:

  • Grunt to rodzina – od 2004 roku Fundacja szerzy ideę rodzicielstwa zastępczego;
  • Stypendia św. Mikołaja celem projektu jest zbiórka pieniędzy na stypendia dla zdolnych uczniów, których sytuacja finansowa uniemożliwia dalszą edukację, rozwijanie talentów i umiejętności;
  • Dzień Papieskiwe współpracy z Fundacją „Dzieło Nowego Tysiąclecia” organizowane są kampanie Dnia Papieskiego;
  • Mama w pracy – celem inicjatywy jest zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej sytuacji matek na rynku pracy. W ramach projektu organizowany jest konkurs dla firm przyjaznych mamom;
  • 1% – kampania związana ze zbiórką środków pochodzących z 1% podatku, które zostaną przekazane na statutowe cele Fundacji.

Fundacja zajmuje się badaniem i rozwiązywaniem skutków kryzysu solidarności z potrzebującymi, a w swojej pracy wykorzystuje techniki nowoczesnego zarządzania, marketingu oraz reklamy. Dotychczasowe dokonania Fundacji to:

 

  • 32 ogólnopolskie kampanie społeczne;
  • 36 mln zł zebranych na cele społeczne i charytatywne;
  • 6 dużych raportów z badań sytuacji i problemów trzech grup społecznych: samotnych matek, dzieci z rodzinnych domów dziecka i sytuacji mam w pracy;
  • 55 badań dotyczących znajomości problemów społecznych, wizerunku organizacji pozarządowych i odbioru kampanii społecznych przez Polaków;
  • 16 250 plakatów wielkoformatowych w największych miastach Polski promujących idee społeczne;
  • 8600 spotów reklamowych wyemitowanych w radio i telewizji zachęcających do przekazania pieniędzy na cele charytatywne;
  • 13 reportaży telewizyjnych na temat najważniejszych problemów społecznych występujących w Polsce;
  • kilkaset audycji i publikacji w prasie, telewizji, radio i w Internecie;
  • 1200 zrealizowanych przedsięwzięć edukacyjnych dla 6000 dzieci z rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych z całej Polski;
  • 40 konferencji, debat i pokazów filmowych;
  • 47 szkoleń, wykładów i konsultacji dla organizacji pozarządowych przeprowadzonych przez przedstawicieli Fundacji;
  • ponad 400 wizyt dentystycznych dla kobiet przebywających w domach samotnej matki w Brwinowie, Głogowie, Laskach i Wrocławiu.

 

Fundacja Świętego Mikołaja w 2005 roku otrzymała nagrodę Pro Publico Bono w kategorii ochrony zdrowia, pomocy społecznej i charytatywnej za najlepszą inicjatywę obywatelską. Rok później, została laureatem nagrody TOTUS przyznawanej przez Fundację Episkopatu Polski „Dzieło Nowego Tysiąclecia” w kategoriiPropagowanie nauczania Ojca Świętego Jana Pawła II”. W 2008 roku Caritas Polska przyznał Fundacji nagrodę Ubi Caritas w kategorii Współpraca. W 2010 r. Fundacja otrzymała wyróżnienie Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania za konkurs „Mama w pracy” i działalność na rzecz przełamywania stereotypów wobec pracujących matek oraz wprowadzania nowych standardów zatrudniania kobiet. W roku 2011 Fundacja otrzymała Europejską Nagrodę Obywatelską za utworzenie i rozwijanie programu stypendialnego „Stypendia św. Mikołaja”.

Fundacji Świętego Mikołaja można także pomóc wpłacając pieniądze na jej konto:


Volkswagen Bank Polska S.A. 64 2130 0004 2001 0299 9993 0001

Nr KRS 0000126602

Więcej na www.mikolaj.org.pl

Newsletter

Pozostań z nami w kontacie!
Zapisz

Fundacja
Świętego
Mikołaja