Pomóż teraz

"Grunt to rodzina" - wyjątkowa licytacja tuż tuż!

Piątek, 21 Grudzień 2012 10:23:50
Dla mediów » Informacje prasowe » "Grunt to rodzina" - wyjątkowa licytacja tuż tuż!

Warszawa, 20 grudnia 2012

 

„Grunt to rodzina” – wyjątkowa licytacja świąteczna tuż tuż!


Fundacja Świętego Mikołaja – organizator i koordynator ponad kilkudziesięciu ważnych, ogólnopolskich kampanii społecznych – i Radio PLUS zapraszają na wyjątkową licytację świąteczną przedmiotów należących do znanych artystów, sportowców. Już 22 grudnia – na antenie Radia PLUS oraz przed kamerami TVP2 – rozpocznie się kampania informacyjna, zachęcająca do wzięcia udziału w licytacjach przedmiotów za pośrednictwem serwisu Allegro.pl. Aukcje odbędą się w ramach IX edycji kampanii „Grunt to rodzina”. Całkowity dochód uzyskany z licytacji przedmiotów zostanie przeznaczony na Fundusz Edukacyjny dla rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych. 


W ramach „Świątecznej aukcji Radia PLUS i Fundacji Świętego Mikołaja”, Fundacja wystawi na licytację przedmioty podarowane przez znanych i lubianych Polaków. Aukcja rozpocznie się 22 grudnia, a zakończy w Wigilię Bożego Narodzenia o godzinie 1200. Komunikaty o licytacjach wyemituje Radio PLUS. Informacja o aukcjach pojawi się także w programie TVP2 „Pytanie na śniadanie”. W porannym, sobotnim studio „Pytania” wraz z przedstawicielami Fundacji wystąpią właściciele przedmiotów, m.in.: Katarzyna Pakosińska, Monika Kuszyńska, Kuba Wesołowski, czy Antoni Pawlicki.

 

Przedmioty będą widoczne na stronie internetowej Fundacji Świętego Mikołaja i stronie Radia PLUS, zaś licytować będzie można za pośrednictwem serwisu Allegro.pl. Jednym z największych hitów aukcji będzie zestaw przygotowany przez Jerzego Janowicza, w skład którego wchodzą: podpisana rakieta marki Babolat, zdjęcie oraz koszulka. Oprócz wyprawki „Jerzyka”, na licytujących czekają również m.in.: biografia Danuty Wałęsy z autografem Pani Prezydentowej, czy sukienka wokalistki Moniki Kuszyńskiej.

 

„Po raz kolejny znane osoby ze świata polityki, sportu i showbiznesu zdecydowały się wesprzeć szczytną inicjatywę Fundacji Świętego Mikołaja na rzecz rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych. Ofiarowali na licytację wartościowe przedmioty, dla których wspólnie postaramy się znaleźć nowych właścicieli. Świąteczna aukcja to – oprócz pomocy potrzebującym – także świetna okazja do rodzinnej zabawy z radiem PLUS i TVP 2. Serdecznie zapraszamy na naszą specjalną, świąteczną licytację! Pamiętajmy również o tym, że poza licytacją możemy wesprzeć Fundusz Edukacyjny wysyłając SMSy lub dokonując indywidualnej wpłaty na konto Funduszu” – powiedziała Kinga Najkowska, koordynator kampanii „Grunt to rodzina” z Fundacji Świętego Mikołaja.

 

Wylicytować będzie można między innymi:


-Zestaw przygotowany przez najbardziej obiecującego polskiego tenisistę młodego pokolenia – Jerzego Janowicza. W skład zestawu wejdą rakieta marki Babolat z autografem, podkoszulka „Jerzyk Cup” oraz zdjęcie „Jerzyka” z autografem. Cena wywoławcza: 500 zł


-Przedmioty przekazane na aukcję przez Danutę Wałęsę m.in.: książka „Marzenia i tajemnice” ze specjalną dedykacją dla osoby, która wylicytuje zestaw, świąteczna bombka z autografem oraz podpisany przez Krystynę Jandę, Janusza Zaorskiego i Danutę Wałęsę program sztuki teatralnej „Danuta W.”. Cena wywoławcza: 500 zł


-Sukienkę Moniki Kuszyńskiej, którą miała na sobie podczas występu na festiwalu w Opolu w 2012 roku. Cena wywoławcza: 500 zł


-Gruzińską szkatułkę Katarzyny Pakosińskiej w kształcie motyla. Cena wywoławcza: 100 zł 


-Filmbox serialu „Czas honoru” (cztery sezony) z autografami aktorów grających główne role. Cena wywoławcza: 200 zł 


-Płytę zespołu Zakopower „BOSO” z autografem Sebastiana Karpiela-Bułecki. Cena wywoławcza: 100 zł

 

Kampania „Grunt to rodzina” realizowana jest od 2004 roku. W ciągu ośmiu lat działalności Funduszu Edukacyjnego, Fundacja Świętego Mikołaja wsparła łącznie około 1020 przedsięwzięć na kwotę ponad 6 mln zł. W ten sposób objęła pomocą już ponad 5500 dzieci. W roku 2011 Fundacja Świętego Mikołaja zebrała 1,18 mln zł, z czego 410 tys. zł przeznaczono na wyjazdy edukacyjne, a 770 tys. zł na przedsięwzięcia edukacyjne, rehabilitacyjne oraz zakup sprzętu komputerowego.

 

Celem programu „Grunt to rodzina” jest propagowanie rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych oraz przełamywanie stereotypów i barier, które utrudniają powstawanie nowych placówek tego typu. To ważne społeczne zadanie, ponieważ – według danych Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej – spośród prawie 30 tys. wychowanków przebywających w polskich domach dziecka zaledwie 8,1% mieszka w domach rodzinnych. A to właśnie dzięki tym placówkom mają oni szansę na szczęśliwe dzieciństwo.

 

Bariery, które napotykają dzieci z rodzinnych domów dziecka znajdują potwierdzenie w liczbach. Aż 58% dzieci trafiających do rodzinnych domów dziecka ma niższe szanse edukacyjne niż ich rówieśnicy.

82% opiekunów podkreśla, że nie posiada środków na wysłanie dzieci na wakacje, a 36% wskazuje problem niedoboru środków finansowych na dodatkową naukę dla dzieci.

Głównymi przyczynami, które powodują niższe szanse dzieci (według wskazań opiekunów) są:
opóźnienia rozwojowe (65% dzieci)
opóźnienia edukacyjne (14%)
zaniżona samoocena (11%) 

Bariery, które napotykają dzieci z rodzinnych domów dziecka znajdują potwierdzenie w liczbach.

Aż 58% dzieci trafiających do rodzinnych domów dziecka ma niższe szanse edukacyjne niż ich rówieśnicy.

Aż 82% opiekunów podkreśla, że nie posiada środków na wysłanie dzieci na wakacje, a 36% wskazuje problem niedoboru środków finansowych na dodatkową naukę dla dzieci.

 

POBIERZ INFORMACJĘ PRASOWĄ W PDF

POBIERZ INFORMACJĘ PRASOWĄ w DOC

 

Informacje o Fundacji Świętego Mikołaja:

 

Fundacja Świętego Mikołaja od ponad jedenastu lat organizuje społeczne i kulturalne kampanie reklamowe. Najważniejsze akcje organizacji to:

Fundacja zajmuje się badaniem i rozwiązywaniem skutków kryzysu solidarności z potrzebującymi, a w swojej pracy wykorzystuje techniki nowoczesnego zarządzania, marketingu oraz reklamy. Dotychczasowe dokonania Fundacji to:

Fundacja Świętego Mikołaja w 2005 roku otrzymała nagrodę Pro Publico Bono w kategorii ochrony zdrowia, pomocy społecznej i charytatywnej za najlepszą inicjatywę obywatelską. Rok później, została laureatem nagrody TOTUS przyznawanej przez Fundację Episkopatu Polski „Dzieło Nowego Tysiąclecia” w kategorii „Propagowanie nauczania Ojca Świętego Jana Pawła II”. W 2008 roku Caritas Polska przyznał Fundacji nagrodę Ubi Caritas w kategorii Współpraca. W 2010 r. Fundacja otrzymała wyróżnienie Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania za konkurs „Mama w pracy” i działalność na rzecz przełamywania stereotypów wobec pracujących matek oraz wprowadzania nowych standardów zatrudniania kobiet. W roku 2011 Fundacja otrzymała Europejską Nagrodę Obywatelską za utworzenie i rozwijanie programu stypendialnego „Stypendia św. Mikołaja”.

Volkswagen Bank Polska S.A. 64 2130 0004 2001 0299 9993 0001

Nr KRS 0000126602

W kampanii „Grunt to rodzina” wykorzystywane są wszystkie możliwe kanały komunikacji medialnej: prasa, radio, telewizja, Internet i social media. Ponadto, akcja wspierana jest przez reklamę zewnętrzną: billboardy oraz plakaty w komunikacji miejskiej w głównych miastach Polski. Wszystkie powierzchnie reklamowe udostępniane są bezpłatnie. W ich pozyskiwaniu pomaga fundacji dom mediowy ZenithOptimedia Group Sp. z o. o. Dotychczas do kampanii włączyły się telewizje: 13 Streeth Universal, BBC Entertainment, BBC Knowledge, BBC Lifestyle, CBS Action, CBS Drama, CBS Europa, CBS Reality, FILM BOX, Nat Geo Wild, SciFi Universal,Travel Channel,TVR Polska Telewizja,UNIVERSAL Chanel, FOX,,, kanały Discovery Network Europa, TVN, TVN7, TVN Style, TVN Meteo, TVN Turbo, TVP 1, TVP 2, TVP INFO, tytuły prasowe: Gazeta Farmaceutyczna, Gazeta Lubuska, Gazeta Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Gazeta Olsztyńska, Gazeta Współczesna, Głos Dziennik Pomorza, Gość Niedzielny, Farmacja i ja, Flesh Kurier Poranny, List, Mam Dziecko, Metropolis, Moda na zdrowie, Naj, Networld, Nowiny, PC World, Przewodnik Katolicki, Puls Biznesu, Teraz Białystok, Tina, Wprost, Znak, Zwierciadło, radiostacje: Radio Niepokalanów, radio Emaus, Radio eR, Polskie Radio, a także portale internetowe: gosc.pl, filmweb.pl, interia.pl, o2.pl, pracuj.pl, tvn.pl, wiara.wm.pl, wdrodze.pl, witryny: Advice, AtMedia, Edinet, Evolution Media, IDM, Mediów Regionalnych, Polska Presse oraz społeczności fotka.pl i szafa.pl. Plakaty kampanii są eksponowane m.in.: w komunikacji miejskiej w Białymstoku, Gdańsku, Grudziądzu, Koszalinie, Radomiu, Siedlcach, Sosnowcu, Warszawie i 15 innych miastach. Prowadzona jest ponadto kampania informacyjna na ekranach LCD firmy Screen Network w sieci stacji Lukoil oraz firmy DS. Channel i Loud na 59 polskich uczelniach oraz w 33 kinach sieci Cinemna City.

W tym roku do wspierania kampanii „Grunt to rodzina” włączyli się również:


Frito-Lay Pepsi Co – producent m.in. chipsów marki Lay’s – postanowił wesprzeć charytatywnie Fundację Świętego Mikołaja. Nowy konkurs „Skomiksuj Ziemniaka, wspomóż dzieciaka” ruszył 26 listopada. Każde zgłoszenie przyczynia się do powiększenia kwoty, jaka zostanie przekazana na rzecz Funduszu Edukacyjnego dla rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych. Więcej szczegółów na stronie www.mikolaj.org.pl.

Serwis internetowy Garneczki.pl – sklep oferujący elementy wyposażenia kuchni – przeznaczy 1 zł z każdego zamówienia złożonego do dnia 22 grudnia na Fundusz Edukacyjny. Akcja będzie trwała zarówno na stronie sklepu www.garneczki.pl i w serwisie Allegro.Grunt to rodzina – od 2004 roku Fundacja szerzy ideę rodzicielstwa zastępczego;


Informacje o Fundacji Świętego Mikołaja:


-Fundacja Świętego Mikołaja od ponad jedenastu lat organizuje społeczne i kulturalne kampanie reklamowe. Najważniejsze akcje organizacji to:

-Stypendia św. Mikołaja – celem projektu jest zbiórka pieniędzy na stypendia dla zdolnych uczniów, których sytuacja finansowa uniemożliwia dalszą edukację, rozwijanie talentów i umiejętności;

-Dzień Papieski – we współpracy z Fundacją „Dzieło Nowego Tysiąclecia” organizowane są kampanie Dnia Papieskiego;

-Mama w pracy – celem inicjatywy jest zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej sytuacji matek na rynku pracy. W ramach projektu organizowany jest konkurs dla firm przyjaznych mamom;

-1% – kampania związana ze zbiórką środków pochodzących z 1% podatku, które zostaną przekazane na statutowe cele Fundacji. 32 ogólnopolskie kampanie społeczne;

-36 mln zł zebranych na cele społeczne i charytatywne;

-6 dużych raportów z badań sytuacji i problemów trzech grup społecznych: samotnych matek, dzieci z rodzinnych domów dziecka i sytuacji mam w pracy;55 badań dotyczących znajomości problemów społecznych, wizerunku organizacji pozarządowych i odbioru kampanii społecznych przez Polaków;

-16 250 plakatów wielkoformatowych w największych miastach Polski promujących idee społeczne;

-8600 spotów reklamowych wyemitowanych w radio i telewizji zachęcających do przekazania pieniędzy na cele charytatywne;

-13 reportaży telewizyjnych na temat najważniejszych problemów społecznych występujących w Polsce;

-kilkaset audycji i publikacji w prasie, telewizji, radio i w Internecie;

-1200 zrealizowanych przedsięwzięć edukacyjnych dla 6000 dzieci z rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych z całej Polski;

-40 konferencji, debat i pokazów filmowych;47 szkoleń, wykładów i konsultacji dla organizacji pozarządowych przeprowadzonych przez przedstawicieli Fundacji;

-ponad 400 wizyt dentystycznych dla kobiet przebywających w domach samotnej matki w Brwinowie, Głogowie, Laskach i Wrocławiu.

Newsletter

Pozostań z nami w kontacie!
Zapisz

Fundacja
Świętego
Mikołaja